Інтернет вже давно став частиною нашого життя. Для того, щоб отримати доступ до мільярдів веб-сайтів потрібно використовувати спеціальну програму – браузер, або оглядач. Вона зчитує код сторінок і адаптує його у звичний для нас вигляд. Сучасні оглядачі здатні не тільки трансформувати машинний код, але й можуть працювати з мультимедійним контентом – програвати аудіо, відтворювати відеоролики та показувати анімаційні блоки.
Онлайн-журнал Tokar.ua провів дослідження на предмет того, якими браузерами користуються українці. Базою для аналізу стали дані з відомого аналітичного ресурсу StatCounter. Він відомий тим, що збирає та структурує інформацію, отриману з глобальної мережі.
Аналіз популярності браузерів серед українців
Лідером рейтингу є Google Chrome – продукт однойменного інтернет-гіганта, ним користується більш ніж половина наших співвітчизників. Підтримка й маркетинг з боку Google роблять свою справу. Та й слід визнати, що програма насправді виявилась збалансованою, без явних слабких місць.
За друге місце ведеться запекла боротьба між Opera та Mozilla Firefox, кожен з конкурентів в середньому має понад 10 відсотків прихильників. Четверте місце – за яблуневим браузером Safari, на п’ятому – російський оглядач Yandex Browser. Останні дві програми в п’ятірці мають приблизно по 5 відсотків шанувальників.
Цікаво, що за рік більш ніж вдвічі скоротилася аудиторія Internet Explorer. Цей "динозавр" вже давно застарів, він не може похвалитись швидкістю й стабільністю в роботі, тому його падіння прогнозоване. 1,7 відсотка аудиторії – це люди, які використовують старі версії Windows та корпоративні клієнти, які вимушені застосовувати Internet Explorer через те, що на його базі працює додаткове програмне забезпечення.
Восени минулого року можна було побачити стрімкий зліт Opera та Firefox коштом аудиторії Chrome. Збільшення шанувальників Opera можна пояснити агресивною маркетинговою політикою його розробників, реалізацією нових можливостей на кшталт безкоштовного VPN-тунелю та перегляду відео в окремому вікні, а також роботою над покращенням швидкості роботи.
Firefox у цей час взагалі не випускав ніяких оновлень, тому його тимчасове підвищення рейтингу виглядає трохи дивним. Припустимо, що користувачі "купилися" на заклики від Opera спробувати новий браузер, але не завжди робили вибір в сторону продукту від норвезької команди з китайськими інвестиціями.
Проведемо більш глибокий аналіз, розділивши в рейтингу окремо десктопні платформи (звичайні ПК) та смартфони й планшети.
Chrome почуває себе добре й на цьому полі. За ним очікувано розташувалися Firefox й Opera, при цьому останній має трохи більші показники популярності. Четверте місце з часткою приблизно в 5 відсотків займає Yandex Browser, за ним розташувався Internet Explorer.
Більш показовою є статистика серед користувачів мобільних платформ.
Chrome прогнозовано в лідерах, а ось на другому місці неочікувано розташувався Safari з часткою понад 20 відсотків. Це означає, що серед наших співвітчизників кожен п’ятий активний користувач мобільного інтернету застосовує для перегляду сторінок дорогий гаджет від Apple. При цьому на третьому місці знаходиться стандартний Android-оглядач, який встановлюється на застарілі пристрої.
Ось така показова статистика – кожен п’ятий українець ходить з дорогим iPhone у той час, як кожен десятий співвітчизник переглядає сторінки зі старого смартфона.
На четвертому місці розташувалася Opera, яка втрачає популярність серед мобільних користувачів через те, що з появою 3G-інтернету відпадає необхідність в застосування Opera Mini – програми, яка стискала трафік.
За п’яте місце йде боротьба між азіатським UC Browser та стандартним оглядачем, встановленим на пристроях Samsung.
Світова статистика
Глобальний рейтинг трохи відрізняється від українського. Позиція лідера незмінна – Chrome використовує кожен другий мешканець Землі. На другому місці Safari, третя сходинка – за UC Browser. Успіх останнього пов’язаний з високою розповсюдженістю програми на мобільних пристроях, особливо в азіатському регіоні.
Четверте місце посідає Firefox – на відміну від UC Browser, основу популярності оглядача складають користувачі стаціонарних комп’ютерів. На п’ятій сходинці – Internet Explorer, частка його світових користувачів вдвічі більша за українську. Приємно, що наші співвітчизники більш прогресивні.
Зауважимо, що серед мобільних юзерів у світі майже вдвічі менше користувачів застарілого Android-браузера. Судячи з цього, можна зробити висновок, що або наші співвітчизники не так часто розглядають альтернативи у вигляді того ж самого UC Browser, або просто не можуть дозволити собі придбати більш сучасний гаджет. Ситуація з Internet Explorer вказує на прогресивність українців, отже скоріш за все питання полягає у фінансовій площині.
Рейтинг за 8 років
StatCounter веде звіт з березня 2009 року. Якщо подивитись на глобальний чарт за весь аналітичний період, можна побачити, як нішу, яку мав Internet Explorer, зайняв більш сучасний продукт – Google Chrome.
Зріст популярності Safari за ці роки відбувся майже в 7 разів, зараз браузер від Apple займає тверде друге місце.
Якщо раніше Firefox часто обирали у якості альтернативного інструменту для Internet Explorer, то зараз його позиції на ринку не такі привабливі, він пропустив вперед навіть UC Browser та посів четверте місце. Десь у підвалі рейтингу можна знайти криву популярності Nokia – недарма великі гравці вже не розглядають цю колись відому компанію у якості серйозного конкурента.
Зараз Chrome є локомотивом серед всіх оглядачів, конкуренцію йому складає лише Safari, однак через високу вартість фірмових пристроїв навряд чи найближчим часом ми побачимо суттєві корегування графіків. Можливо, ситуація б змінилася, якщо б в Apple вирішили створити окрему версію браузеру для Android та продовжили розвивати програму для Windows, котра не оновлювалася з 2012 року.