Як вишукане взуття від Berluti стало предметом розкоші
Коли ремесло стає справжнім мистецтвом, коли якість перевірена історією, коли головна ідея залишається актуальною крізь сторіччя – тоді чоловічі туфлі – це значно більше, ніж просто взуття.
Berluti – відомий європейський виробник чоловічого взуття, одягу і аксесуарів зі шкіри класу "люкс".
Марка була заснована 1895 року в Парижі італійцем Алессандро Берлуті. Розквіт його роботи припав на епоху символістів і ар-нуво – часу, який змінив підхід до створення чоловічого одягу та взуття. Перед Алессандро Берлуті, як і перед іншими майстрами на рубежі віків, стояло завдання поєднати культурні коди вищого суспільства з гардеробом нового джентльмена. Незвичайний для того часу дизайн, найвищої якості шкіра і неймовірно комфортна колодка повністю відповідали викликам епохи.
Син Алессандро Берлуті Торелло й онук Талбініо продовжили роботу над створенням досконалої пари Berluti. Саме тоді марка отримала світове визнання. Наприкінці 1950-х років Талбініо Берлуті запустив у виробництво лінію готового взуття, яка зберігала найвищу якість зшитих за індивідуальним замовленням моделей, і при цьому була досить доступною за ціною.
Читайте також: Барбер-культура: звідки взялася мода на чоловічі зачіски та брутальні бороди
Та попри це, Berluti залишається найдорожчим взуттям у світі. Туфлі цього бренду часто називають варварською розкішшю для обраних. Найдешевша модель обійдеться покупцеві в 1,5 тисячі доларів, ексклюзивне замовлення – у 20-30 тисяч доларів.
Таке взуття шиють вручну зі спеціальної венеційської шкіри, потім його патинують для досягнення глибоких відтінків кольору. Індивідуальну пару виготовляють дев'ять місяців. Якщо ж клієнт раніше уже замовляв туфлі в Berluti, то його колодку зберігають і наступне взуття пошиють за два місяці.
Читайте також: Як італійський бренд Brioni дозволяє чоловікам виглядати стильно та вишукано
Уявіть, що у вас на ногах не черевики, а лайкові рукавички. Саме з ними порівнюють м'якість і зручність взуття Berluti. Шите вручну з одного суцільного шматка шкіри. Один-єдиний маленький шов можна виявити на п'ятці черевика або туфель, якщо уважно придивитися. Недивно, що такі витвори мистецтва носили легендарні Пікассо й Ренуар.
Також серед найвідоміших клієнтів Berluti – Джон Кеннеді, Ів Сен Лоран, Арістотель Онассіс, Френк Сінатра, Роберт Де Ніро, Ален Делон. Для Енді Уорхола була створена модель мокасин і названа його ім'ям.
Берлуті вибирають передові фінансисти, видатні політики та кінозірки, які навіть об'єдналися в клуб поціновувачів цього взуття "Сван". Періодично члени клубу влаштовують сеанси спільного чищення взуття. В офіційних костюмах, при краватках і в шкарпетках вони збираються за великим столом, де замість столових приборів і делікатесів стоять баночки з кремом для взуття і воском, пляшки шампанського і шматочки найм'якішої венеціанської тканини. Запалюють свічки, чоловіки викурюють по сигарі і приступають до чищення туфель, які за ціною можна порівняти з коштовностями. А в деякі сорти брендового крему для взуття додають золоту стружку.
Читайте також: Яка легендарна марка авто стала символом "клубу обраних"
З 1993 року бренд Berluti є частиною імперію розкоші Бернара Арно LVMH – це найбільша у світі група компаній з виробництва предметів розкоші.