З кожним роком в Україні та світі ми спостерігаємо все більш свідомий підхід до свого гардеробу та до розуміння моди.

Часи, коли люди підкреслювали свій статус за допомогою люксових брендів, залишилися далеко в минулому, як й епоха "кричущої" моди. Тут доречно процитувати гасло Bottega Veneta: "Щоб заявити про себе, достатньо ваших власних ініціалів". Ця фраза – глибока та символічна. Вона чітко характеризує те, як потрібно правильно ставитися до моди сьогодні.

Про головні світові fashion-тренди ми дізналися в Соні Забуги – однієї з найвпливовіших фешн-редакторів України. Вона знає, як виглядає світ моди за лаштунками та специфіку роботи модного глянцю. Соня регулярно відвідує покази на Тижнях моди в Мілані та Парижі, особисто знайома та брала ексклюзивні інтерв’ю у Лагерфельда і Валентіно. Для багатьох Соня Забуга – не лише приклад успішної та щасливої жінки, а й українська ікона стилю.

Завдяки новим знанням, якими поділилася Соня, ви зможете складати трендові образи для офісу й особливих подій, не витрачаючи всю зарплатню на оновлення гардеробу, та головне розуміти: дорого – не означає модно та вишукано.

"Перший та головний тренд сьогодні – це компілювання мас-маркет і люкс-брендів. І він вже встиг набрати колосальних обертів й в Україні", – ділиться з читачами Соня Забуга.

Соня Забуга
Соня Забуга про фешн-тренди в Україні і світі

Розкажіть, будь ласка, більше про те, як з’явився тренд на комбінацію дорогих і бюджетних елементів одягу в одному образі? Чи є у цієї тенденції офіційна назва?

Сьогодні, говорячи про успішний бренд, ми маємо на увазі його відповідність великій кількості критеріїв: філософія стійкої моди, тобто бренд має бути eco-friendly, йому потрібно практикувати технології перероблення, бути соціально залученим – пропагувати певні соціальні функції та місії. Отже, мода є складною індустрією, яка постійно трансформується. Тому така тенденція, як поєднання люксу та бюджетного сегменту в одному образі, рано чи пізно була б логічною. Їй вже встигли дати визначення mix and match, що у перекладі з англійської означає – "змішуй та поєднуй". Назву слід трактувати як грамотне комбінування в одному комплекті одягу люксових і демократичних брендів.

Вміння класно і правильно поєднувати речі – це своєрідне мистецтво. Погодьтеся, дуже вигідно скласти базовий гардероб з одягу, придбаного у брендів мас-маркету, а доповнити його однією ексклюзивною деталлю, щоб виглядати стильно і дорого.

– Нам здавалося, що головні редактори модних глянців ніколи не будуть пропагувати мас-маркет бренди, але ви це робите?

Я вважаю себе пропагандисткою і прихильницею цієї історії. Я постійно комбіную речі люксових і демократичних брендів, бо вважаю, що це класно. Це роблять усі, і це правильно.

Поєднання люксових та демократичних категорій в одному образі дозволяє вам проявити усі свої навички з точки зору стайлінгу, продемонструвати свою багатогранну натуру. Total look вже давно не є правильним явищем у моді.

Цей тренд поклав початок потужного, глобального переосмислення моди, змусивши нас з вами переглянути відношення до питання: "А скільки повинна коштувати по-справжньому модна і крута колекція? А чи обов’язково вона повинна коштувати дорого?". Відповідь: "Ні, необов’язково".

– Ви вважаєте mix and match – це переосмислене ставлення до дорогих брендів та їхньої ролі в нашому житті чи все ж таки маркетинговий хід мас-маркетів, щоб збільшити продажі?

Це логічний розвиток подій з обох боків: мас-маркету та люксових брендів. Компанія H&M приблизно 15 років тому почала робити колаборації з великими Будинками моди – випускати капсульні колекції. Першим відомим дизайнером, який зробив колаборацію з H&M, був Карл Лагерфельд, потім Стелла МакКартні, CommedesGarcons, Viktor&Rolf, JimmyChoo, Versace, і це ще далеко не весь список імен.

Капсульні колекції, створені H&M з іменитими Будинками моди, були sold out за лічені години. Я була одного разу свідком такої ситуації, коли в бутику в Мілані потрапила на старт продажу спільної колекції H&M з Viktor&Rolf. Пам’ятаю, як важко було там щось придбати – люди буквально билися за речі.

– Чи користуються цим трендом українські селебріті? Давайте зробимо розбір образів світових та українських знаменитостей, які вдало застосовують даний тренд.

Думаю, я не помилюся, якщо скажу, що зірки одними з перших підхопили тренд mix and match. Вони активно почали пропагувати синергію брендів преміумкласу та бюджетних у своєму гардеробі. Наприклад: Шерон Стоун на церемонії вручення “Оскара” в образі, одним з елементів якого була футболка GAP.

Шерон Стоун
Шерон Стоун у футболці GAP на премії "Оскар" 1996 року / Фото Getty Images

Пригадаймо, як часто з’являється Кейт Міддлтон в одязі із колекцій брендів мас-маркету.

Кейт Міддлтон
Кейт Міддлтон у джинсах і блейзері від Zara та в сорочці від GAP, 2014 рік / Фото Getty Images

Щодо мене – я ношу речі із Zara. З "ноунейм" важче, тому й вони "ноунейм" (Сміється). Не можу згадати їхні назви. Я є експертом декількох комісій, які підтримують молодий український бізнес. В мене – багато речей молодих українських дизайнерів.

Щодо українських селебріті, то вони також пропагують філософію mix and match, підтримують вітчизняних дизайнерів. Зокрема, Маша Єфросініна, Поліна Неня, Наталя Гоцій.

Та й не треба говорити лише про селебріті. Багато українок, які бажають виглядати стильно, але не готові віддавати шалені кошти за нові речі, вже кілька років, як почали міксувати своє вбрання. Особливо гарно це вдається тим, хто активно "шопиться" онлайн. Адже вибір речей на світових маркетплейсах ніколи не зрівняється з тим, що ви можете знайти на полицях магазинів. Наприклад, в мене є багато подружок, які замовляють речі з AliExpress, Asos чи 6pm через Нова пошта Глобал. Я помітила, що їхній гардероб складається з якісних та стильних речей і не коштує дорого.

Наступний головний тренд в світі фешн – онлайн-шопінг.

Це безумовний тренд, який продиктований не лише коронакризою – закритими кордонами та торговими центрами. Тенденція стає популярною завдяки вигоді та зручності. Все більше людей відзначають переваги купівлі речей на міжнародних сайтах. По-перше – це висока якість, по-друге – ви ніколи фізично в магазині не зможете переглянути таку кількість штанів чи жакетів, які вам потрібні, бо втомитесь вже за годину. А як показує досвід – втомлена людина обирає не той товар, який насправді їй потрібен. У результаті – незадоволення.

За допомогою онлайн-шопінгу ви робите свій selection. А завдяки зручним логістичним послугам, наприклад, компанії Нова пошта Глобал, вам доставляють все у зручне для вас місце. Зокрема, ціни при купівлі онлайн – нижчі. Наприклад, я вже майже два роки купую речі онлайн, і мені приємно спостерігати, як все більше українок обирають онлайн-шопінг.

– Ви замовляєте речі самостійно чи користуєтесь послугами баєрів?

Останні кілька років я з головою занурилась в онлайн-шопінг – замовляю речі по всьому світу. Але мої стосунки з онлайн-покупками пройшли певну еволюцію. Я далеко не завжди була адептом покупок онлайн. Були часи, коли я зверталася за допомогою до подруг. Мені здавалося це чимось складним і незрозумілим: як оформити покупку, на яку адресу вона прийде. У мене були побоювання, що я можу не вгадати з розміром, але сьогодні маркетплейси та онлайн-магазини роблять все, щоб клієнт відчував себе максимально комфортно. Тепер у них є детальний опис товару та що важливо – багато маркетплейсів мають переклад на російську мову; розмірні сітки на 10 із 10 відповідають заявленим розмірам; зручність у керуванні замовленням – декілька натискань і все готово.

Зокрема, послуги доставки, які пропонують сьогодні, передбачають готове вирішене питання – ваш товар, замовлений в будь-якому куточку світу, буде доставлений в Україну за зручною для вас адресою, у поштомат або відділення. Погодьтеся, це зручніше, аніж в сучасних умовах ходити по магазинах.

Наприклад, нещодавно я купила черевики на сайті Asos. Через 7 днів товар вже був у мене на руках. Доставка була через Нову пошту Глобал на зручну для мене адресу. Ціна черевиків була, як зараз пам’ятаю – 1599 гривень, і якість відмінна.

Чесно кажучи, я щиро рада, що з’явилася Нова пошта Глобал. Мені подобається ця компанія тим, що по-перше, пропонує швидке та зручне отримання замовлень з маркетплейсів. А, по-друге, я закохалась в Нову пошту Глобал тому, що завдяки їй можна замовити товар навіть з тих магазинів, які не передбачають прямої доставки в Україну! Компанія пропонує сервіс NP Shopping, який є форвардингом. Коли я дізналася про це – на власному досвіді перевіряла NP Shopping на зручність. Це виявилось легко та головне швидко – отримала замовлення вже через 14 днів. Мені був потрібен піджак – побачила класну модель з нової колекції Massimo Dutti. Сервіс NP Shopping надав мені віртуальну адресу в США, адже я робила замовлення саме з американського магазину. На цю адресу магазин доставив моє замовлення, а звідти – прямісінько до зручного мені відділення Нової пошти.

Ще із переваг відзначила можливість відслідковувати місцеперебування посилки за допомогою трекінг-номеру, який надається при замовленні. Це дуже зручно, адже є чітке розуміння термінів.

Нова пошта

Я навіть не бачу більше сенсу купувати через баєрів, бо за допомогою послуг Нової пошти Глобал можна робити онлайн-шопінг абсолютно самостійно. А, беручи до уваги, що зовсім скоро Різдвяні знижки, скористатись можливістю онлайн-шопінгу за допомогою Нової пошти Глобал – просто необхідно. Адже це буде свідомий, якісний та бюджетний шопінг для себе та корисні подарунки для рідних.

– Соню, що можете порадити людям, які лише починають формувати свій власний стиль та збираються зробити перше замовлення на одному зі світових маркетплейсів?

Раджу просто спробувати купувати онлайн та зрозуміти наскільки це зручно, як свого часу зробила я. Коли в мене вийшло, я дуже пишалася собою. Та головне – не бійтесь компілювати, якщо ви обираєте якусь одну деталь, в яку можете вкласти гроші – оберіть сумку чи пару взуття. Цього достатньо, аби виглядати стильно. Ось, наприклад, я склала три базових образи – поєднання масмаркету і люкс-брендів, які ви можете замовити за допомогою Нової пошти Глобал.

Приклади речей, з яких можна створити вдалі looks від Соні Забуги

Look 1

Одяг

Сукня Miss Selfridge – 638,75 грн

Черевики Burberry – 21194,79 грн

Тренч AliExpress – 1250,25 грн

Ціна образу: 23083, 79 грн.

Look 2

Образ

Джинси Fendi – 16158,88 грн

Джемпер YAS – 1482,81 грн

Черевики STINA – 3 199 грн

Сумка CHLOE – 15819,55 грн

Ціна образу: 36 660, 24 грн.

Look 3

Одяг

Оксамитовий блейзер на запах ZARA – 2 999 грн

Оксамитові штани прямого крою ZARA – 2 299 грн

Бавовняна мереживна блузка Ralph Lauren – 9338 грн

Ціна образу: 14 636 грн.