Зібрали основне про роботу над Музеєм, який розташовується у підземеллях львівської ратуші: поетапність, складнощі та рішення. А також спробуємо розібратися, чим особливий цей проєкт для Львова, гостей міста та самого бюро replus.
Читайте також Стильна та лаконічна квартира у Львові: фото проєкту, що надихає
Будівля, що є пам’яткою архітектури національного значення, була зведена у 1835 році у модному на той час стилі класицизму. Підземелля тоді активно використовувались для зберігання вина, деякі підвальні приміщення винаймали купці, щоб розташувати тут склади, в окремі періоди тут знаходились в’язниці.
Для бюро replus Музей Міста виявився першим замовлення від муніципалітету Львова. Попри те, що команда архітекторів і дизайнерів звикла працювати з комерційними та приватними замовниками, вони зуміли втиснутися в заданий бюджет проєкту, не економлячи на ідеях.
Нашою метою насамперед було зробити якісний і гідний проєкт для міста, в якому ми живемо і яке любимо,
– вказано на сторінці бюро.
Як виглядає Музей Міста у підземеллі ратуші / Фото replusbureau
Як виглядає Музей Міста у підземеллі ратуші / Фото replusbureau
Головне завдання полягало в мінімальному втручанні / Фото replusbureau
Архітектурне рішення для Музею бюро розробило у 2017 році. Це приміщення в одній з ключових споруд центру Львова, відповідно, процес погодження кожного етапу протривав ще 2 роки.
Детальніше про об’єкт
Як виглядає Музей Міста у підземеллі ратуші / Фото replusbureau
Архітектори обрали теплий білий колір / Фото replusbureau
Головний підхід бюро полягав у тому, щоб втручання в об'єкт були якомога менш помітні. На старті команда попрацювала з вентиляцією, обравши підлоговий принцип, що забезпечує подання повітря через системи у підлозі, а виведення – через решітки уздовж зовнішніх стін.
Архітектори обрали теплий білий колір / Фото replusbureau
Архітектори обрали теплий білий колір / Фото replusbureau
Архітектори обрали теплий білий колір / Фото replusbureau
Архітектори обрали теплий білий колір / Фото replusbureau
Оскільки експозиції тут постійно змінюватимуться, простір повинен відповідати принципам мобільності: стіни, стеля, підлога можуть слугувати окремими виставковими площами.
У сучасних художніх експозиціях здебільшого використовують принцип безпосереднього кріплення картин до стін – тими засобами, які обирає автор. Однак у нашому випадку це було нерезонно. Тож ми зупинили вибір на вбудованій системі навішування картин, –
розповідає команда.
Цікавою виявився й підхід до світла: команд продумала варіант із модульним розташуванням точок кріплення, до яких можна підвісити як тросик трекового освітлення, так і підставку до проєктора чи іншу інсталяцію. Для під’єднання електрики використано декілька розеток по всьому периметру об'єкту. Особливий акцент бюро змістило на аркові проходи, підсвітивши їх з підлоги.