Правила успішного бізнесмена: поради експерта

19 квітня 2017, 22:04
Читать новость на русском

Щоб стати успішним у своїй галузі, необхідно поєднувати навички з різних професій, не боятися проявляти себе, а також бути наполегливим та амбітним.

У цьому переконана Іветта Делікатна – експерт з бізнес-комунікацій, одна з творців рекламного ринку України, засновник і лідер корпоративного університету Talentari, співзасновник філіалу Університету Сингулярності (США) в Києві.


Експерт з бізнес-комунікацій Іветта Делікатна про те, як досягти успіху

В інтерв’ю сайту "24" вона розповіла, якими якостями повинен володіти успішний бізнесмен.

Успішний бізнесмен має бути інтегратором

Іветта Делікатна переконана: люди з реклами, які виросли в digital-світі, мають велику перевагу перед іншими. Адже зараз технології вимагають від спеціаліста знань у різних сферах.

Дуже цінні люди-інтегратори, які виростають з умінням писати, малювати у всіх дизайнерських програмах і так далі… Якби в наш уряд прийшла половина моїх колег з рекламної галузі, то країну ми переробили б за рік. Більш розвинених людей треба ще пошукати. Мало які професії дають таку широту досвіду,
– каже експерт.

Делікатна називає маркетологів мегамонтсрами, адже вони мають досвід у різних сферах діяльності.

Читайте також: Як відкрити ФОП в Україні: детальна інструкція

"По-перше, сама професія маркетингу і комунікацій передбачає широку базу знань. По-друге, ми працюємо на компанії з різних галузей, і специфіку галузі клієнта вивчаємо досконально. Третє – робота з різними рівнями людей. Під час ведення компанії доводиться працювати з фінансовим директором, з маркетинговим директором, з бренд-менеджером, з генеральними директорами, з юристами, в полях. Це величезний спектр професій. Плюс є підрядники, в сферах яких ти вмієш робити все: зйомка роликів, будівництво сцен, запуск ракет з Хрещатика, фарбування будь-якої поверхні, виробництво будь-якої продукції, робота з медіа, розуміння всіх цифр, знання всіх ЗМІ. Далі. Усередині агентства працюєш з багатьма іншими професіями. Починаєш переймати знання твоїх колег, вчишся половині їхньої професії. Яка інша професія дає такі можливості?" – розповідає Делікатна.


Люди з реклами мають велику перевагу перед іншими

Лідерська модель управління

Успішний керівник повинен надихати своїх працівників. Це проявляється в тому, як він проводить управлінські процеси.

Будь-який процес управління повинен супроводжуватися комунікацією. Будь-який керівник повинен пояснити своєму народу або підлеглим, що він робить. Нашому суспільству це незрозуміло, тому що ми виросли в тоталітарній державі,
– пояснює Делікатна.

Є три варіанти управління: авторитарний, корпоративний та лідерський. На думку засновниці корпоративного університету Talentari, наша держава і система освіти застрягли в авторитарному управлінні. Наразі, наголошує Делікатна, західні компанії принесли досвід корпоративного управління і є лише зачатки лідерської моделі.

"В авторитарній комунікація виглядає так: "Я – начальник, ти – дурень, я – сказав, ти – побіг, зробив". Вона одностороння. В корпоративній системі вона двостороння: "Я вас прошу зробити це, а ви мені дасте відповідь, зробите ви це чи ні". У лідерській системі управління комунікація постійна, всі рішення приймаються спільно. Лідер – тільки надихає, показує напрямок, а всі разом вже вирішують, як туди бігти", – каже Іветта Делікатна.


Справжній лідер надихає своїх працівників

"Звідси у нас таке ставлення до комунікації. Тому що керівники не розуміють, хто всі ці люди і чому вони взагалі повинні комусь пояснювати, які рішення приймають. Це стосується не тільки держави, а й усіх самодурів-бізнесменів, які повиростали з кіосків на Республіканському стадіоні до великих корпорацій", – резюмує експерт.

Читайте також: Пошук роботи в Україні: де найлегше влаштуватися і скільки це триває

Три кити: свобода, мотивація, амбіції

Іветта Делікатна вважає, що українцям не вистачає свободи. Вона проводила безліч тренінгів для різних фахівців і помітила цю закономірність. Це проявляється у боязні висловити свою думку, в боязні поставити запитання.

"З іншого боку – це скепсис і неповага до чужої думки. Ці срачі в Facebook – це відсутність поваги один до одного. "Хто ти такий? Що ти можеш мені розповісти", – говорить диванний троль диванному тролю. І так – все суспільство", – каже експерт.

Люди весь час перебувають у захисній позиції, зазначає Делікатна. На її думку, це через комплекси та неповагу.

Якби маленьку дитину з дитинства поважали, і говорили їй: "Ти – зірка! Ти – найкраща! Якою б ти не була, хоч зеленою, хоч з фіолетовими вухами, хоч з якими очима, хоч на інвалідному візку – ти гідна поваги!". Тоді у людини не формується необхідність себе захищати. Тоді – вона вільна, всіх любить, вірить в свої сили,
– розповідає експерт з бізнес-комунікацій.

Вона наголошує, що важливою складовою успішного бізнесу є мотивація. А також амбіції.

"Не шкодувати себе. Працездатність і амбіції. Без амбіцій – нікуди. GFK от любить всякі дослідження цінностей українців робити. Так от, якщо на них подивитися, то у нас у списку цінностей на першому місці стоять добросусідські відносини, сім'я і виховання дітей. Освіта дітей та амбіції – у нас на останньому місці. Ми – не амбітна нація", – каже Делікатна.

Експерт пояснює, що амбіції змушують розвиватися. Конкуренція на ринку – це драйвер розвитку. Амбітні люди і амбітні компанії хочуть конкуренції. Це їх покращує.

"У нас таких амбіцій немає, розвиватися ніхто не хоче. Нам і так добре, аби побут був налагоджений. Це ментальність і географічна приналежність. Ми з цим нічого не зробимо", – констатувала вона.

"Формула успіху проста: працездатність. Жалість до себе, мігрені, втома і ниття – це гальмо. Бажання працювати, любов до роботи, оптимізм щодо себе, свого способу життя – це основне", – зазначила Делікатна.

Повну версію інтерв'ю читайте тут: Делікатна: Яку освіту може дати дитині малоосвічена мама-курка?